Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2014

H απάντηση του "Ίακχου" στον Ινδό γκουρού


ANAΡΩΤΗΣΟΥ ΤΙ ΕΚΑΝΕΣ ...


ΚΑΙ ΜΕ "ΤΟΝ ΧΩΡΟΦΥΛΑΞ" ΚΑΙ ΜΕ "ΤΟΝ ΑΣΤΥΦΥΛΑΞ" ;


Η απάντηση του Νίκου Μουρατίδη στην ανάρτησή μου για τον "ΠΗΛΙΟ ΓΟΥΣΗ" του Παλαιοκάστρου :


Πριν μιλήσεις αναρωτήσου: Αυτό που θα πω είναι ευ...: Πριν μιλήσεις αναρωτήσου: Αυτό που θα πω είναι ευγενικό, είναι απαραίτητο, είναι αληθινό, είναι καλύτερο από τη σιωπή; Shirdi Sai Baba,...
"Πάντα υπάρχει μια δικαιολογία για να χρυσώνουμε το χάπι" έλεγε η θεία μου η Ελπινίκη 

Την προδοσία τη συναντάμε στη θρησκεία (βλέπε Εύα-Ιούδας), στην ιστορία (βλέπε Εφιάλτης-Πήλιος Γούσης) στον κινηματογράφο (ο Αρτέμης Μάτσας έχει κάνει θραύση), στην προσωπική ζωή του καθενός

Προδοσία 

Το να αθετήσει κάποιος την εμπιστοσύνη που του δείξαμε είναι κάτι που τραυματίζει βαθιά τον ψυχικό μας κόσμο. Όταν μας προδώσουν, είναι πιθανό να αρχίσουμε ν' αμφιβάλλουμε γενικότερα για τους ανθρώπους, με αποτέλεσμα να αποστασιοποιηθούμε από τους άλλους και να οχυρωθούμε γύρω από τον εαυτό μας. Αυτό που είναι καλό να γνωρίζουμε, είναι ότι όταν κάποιος προδίδει σπάνια έχει συναίσθηση του τι κάνει. Την ώρα εκείνη, την ώρα επιλέγει την προδοσία, ο νους του είναι σκοτισμένος και δυσκολεύεται να δει πιο μακριά από την ικανοποίηση των δικών του αναγκών, την άμβλυνση των δικών του φόβων. Απλά, εκείνη την ώρα, εξουσιάζεται από την ανθρώπινή του αδυναμία, την αδυναμία που από καιρού εις καιρό σχεδόν όλοι οι άνθρωποι εμφανίζουμε. Την προδοσία τη συναντάμε στη θρησκεία (βλέπε Εύα-Ιούδας), στην ιστορία (βλέπε Εφιάλτης-Πήλιος Γούσης) στον κινηματογράφο (ο Αρτέμης Μάτσας έχει κάνει θραύση), στην προσωπική ζωή του καθενός. 
Για τον Πήλιο Γούση τώρα :
- Ο Πήλιος Γούσης ήταν ο άνθρωπος που το 1803 οδήγησε τον Αλή Πασά να κυκλώσει τους αδούλωτους Σουλιώτες.-
Ο Πήλιος Γούσης, ή Γούσιας, ή Πηλιογούσης, ήταν Σουλιώτης πολεμιστής, που έμεινε στην ιστορία ως προδότης του Σουλίου λίγο πριν την Ελληνική Επανάσταση του 1821.
Ο Αλή Πασάς κατά την 3η εκστρατεία του κατά των Σουλιωτών (1803) όταν διαπίστωσε ότι με τα όπλα δεν πετύχαινε τίποτα προσπάθησε τότε με δωροδοκίες και διαφθορές να εκπορθήσει το Σούλι. Στη προσπάθειά του αυτή ήρθε συνεργός στο γιο του Αλή, τον Βελή Πασά, ο Πήλιος Γούσης, που υπηρετούσε ως έμπιστος του τουρκαλβανού στρατηγού Ζελιχτάρ Μπόττα, ο οποίος και υπέδειξε στους τουρκαλβανούς που επιχειρούσαν τον αποκλεισμό των Σουλιωτών ένα ιδιαίτερο αφύλακτο μονοπάτι που οδηγούσε στο Κούγκι.

Όταν ένα τμήμα των τουρκαλβανών ανέβηκε αυτό το μονοπάτι οι μαχόμενοι Σουλιώτες βρέθηκαν ανάμεσα στα πυρά τους όπου αναγκάστηκαν πλέον να υποχωρήσουν, να εγκαταλείψουν τον αγώνα τους και τελικά, λόγω και έλλειψης τροφών και πολεμοφοδίων να συνθηκολογήσουν και να εκπατριστούν στη συνέχεια στη ρωσοκρατούμενη τότε Πάργα και από εκεί στη Κέρκυρα.

Ο Αριστοτέλης Βαλαωρίτης στο ποίημά του «Ο Καλόγερος» που αναφέρεται στον μοναχό Σαμουήλ που ανατίναξε την μπαρουταποθήκη στο Κούγκι, εμφανίζει τον Πήλιο Γούση να καλεί τον καλόγερο να παραδοθεί στο Βελή πασά. Την προδοσία αυτή του Πήλιου Γούση που συνέβαλε και ο συμπέθερός του Κουτσονίκας, έχει καταγράψει ο Χ. Περραιβός, που χρεώνει και ένα μέρος της προδοσίας στον Κίτσο Μπότσαρη.
Μετά τη συνθηκολόγηση των Σουλιωτών ο Πήλιος Γούσης μετέβη στη Κέρκυρα όπου, κατά τον Φιλήμονα, το 1820 συνέβαλε στη συνεννόηση των Σουλιωτών με τον τούρκο στόλαρχο για από κοινού επίθεση κατά του Αλή Πασά. Έτσι σε νεώτερα έγγραφα φέρεται ο Πήλιος Γούσης να έχει εξαγνιστεί.
Κατ΄ άλλους ερευνητές ο Πήλιος Γούσης σκοτώθηκε στην ανατίναξη του Κουγκίου και ο αναφερόμενος στα γεγονότα του 1820 είναι άλλος.

Να, τι γράφει και η Ιστορία του Ελληνικού Εθνους: "Με τη βοήθεια ενός Σουλιώτη προδότη, του Πήλιου Γούση, ο Αλής κατέλαβε τη στρατηγική θέση του χωριού Αβαρίκο και κύκλωσε τους Σουλιώτες. Μερικοί τότε κατέφυγαν στο λόφο του Κούγκι, όπου βρίσκονταν πολλά γυναικόπαιδα από την αρχή της πολιορκίας. Από τις οχυρές αυτές θέσεις οι πολιορκημένοι απέκρουσαν με σθένος τις επιθέσεις των Αλβανών. Στο λόφο του Κούγκι είχε κατασκευάσει ο θρυλικός μοναχός Σαμουήλ ένα μικρό φρούριο, απ' όπου αμύνονταν οι 400 περίπου υπερασπιστές του λόφου, ενώ η περισσότερο απόκρημνη Μπίρα αποτελούσε οχυρό απόρθητο για τους επιτιθέμενους".- Η έκβαση του αποκλεισμού αυτού είναι επίσης γνωστή. Ο Σαμουήλ αναγκάστηκε να πυρπολήσει το κάστρο και να σκοτωθούν όλοι όσοι ήταν κλεισμένοι εκεί για να μην πέσουν σκλάβοι στα χέρια του Πασά. Ακολούθησε για το ίδιο ιδανικό ο χορός του Ζαλόγγου.

Αυτά για τον Πήλιο Γούση Νικλολάκη ,δεν πιστεύω και ο ποιητής Αριστοτέλης Βαλαωρίτης να είχε προσωπικά μαζί του;

http://oiakxos.blogspot.gr/2014/01/blog-post_5153.html#comment-form

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου