Δεν έχουν τέλος οι συζητήσεις αναφορικά με το ότι η Ελλάδα δεν έπρεπε να έχει εισαχθεί στην Ευρωζώνη. Σε άρθρο του Guardian σημειώνεται πως οι Ευρωπαίοι παραπλανήθηκαν από την Ελλάδα
"Είναι καλύτερα να χρησιμοποιεί εθνικό νόμισμα για κάποιο διάστημα ή να έχει την ασφάλεια ενός ισχυρού νομίσματος;", διερωτήθηκε, σημειώνοντας πως η απόφαση εναπόκειται στην Ελλάδα.
Οικονομολόγοι από τη γερμανική Deutsche Bank προβλέπουν ότι η πιθανότητα η Ελλάδα να βγει από την ομάδα των 17 θα συνεχίσει να βρίσκεται στην κορυφή της λίστας των 10 πιο πιθανών και μεγαλύτερων κινδύνων εντός της Ευρωζώνης.
Το βρετανικό περιοδικό συνεχίζει με μια σύντομη αναδρομή για την ένταξη της Ελλάδας στην ΟΝΕ το 1981, σημειώνοντας πως γίναμε μέλος νωρίτερα από ό,τι η Ισπανία και η Πορτογαλία χάρη στον Ζισκάρ ντ' Εστέν.
Το σκεπτικό πίσω από την ένταξη ήταν, όπως σημειώνεται, τόσο ρομαντικό όσο και γεωπολιτικό, με τη Γαλλία να θεωρεί πως η Ένωση θα ήταν ελλιπής χωρίς την Ελλάδα, γενέτειρα της δημοκρατίας και πηγή του ευρωπαϊκού πολιτισμού.
"Ο συμβολικός, ρομαντικός χαρακτήρας της Ελλάδας ήταν πολύ ισχυρός", σημειώνει ο Δημήτρης Κερίδης που διδάσκει διεθνείς σχέσεις στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.
Η έξυπνη διπλωματία και το -σε μικρό βαθμό- καλόπιασμα από τον τολμηρό Κωνσταντίνο Καραμανλή έπαιξαν επίσης ρόλο.
Λίγα χρόνια μετά την κατάρρευση του στρατιωτικού καθεστώτος, η Ελλάδα είχε υπογράψει συνθήκη προσχώρησης με την ΕΟΚ, με τους Ευρωπαίους, όπως σημειώνεται να έχουν παραπλανηθεί από τους Έλληνες.
Ενώ γνώριζαν πως η Ελλάδα δεν ήταν έτοιμη, όπως σημειώνει ο Δημήτρης Κερίδης, μεταπείστηκαν από τους πολιτικούς.
Αναφέρεται μάλιστα και ένα περιστατικό από την επίσκεψη του Γάλλου προέδρου και άλλων ηγετών στην Αθήνα για την τελετή ένταξης της Ελλάδας στο κλαμπ των Ευρωπαίων.
Ο τότε πρωθυπουργός Κωνσταντίνος Καραμανλής είχε δώσει εντολή να γίνουν έργα ανάπλασης στον κεντρικό δρόμο που ενώνει το αεροδρόμιο με το κέντρο της πόλης για να μαλακώσει την προσγείωσή τους.
Έτσι, σε χρόνο ρεκόρ, ο δρόμος μετατράπηκε σε έναν αυτοκινητόδρομο, τεσσάρων λωρίδων. Στον Ζισκάρ ντ' Εστέν και τους Ευρωπαίους εταίρους άρεσε αυτό που είδαν καθ' οδόν. "Είχαν παραπλανηθεί", καταλήγει το δημοσίευμα.
Η αναφορά του προέδρου της Γαλλίας, Νικολά Σαρκοζί, -παραμονή της Συνόδου Κορυφής- πως ορισμένοι δεν θα έπρεπε να συμμετέχουν στο ευρώ στόχευε αναμφίβολα την Ελλάδα, με τον Guardian να σημειώνει ότι η συζήτηση για πιθανή έξοδο της Ελλάδας από το κοινό νόμισμα είναι δύσκολο να σταματήσει σύντομα.
Ο Βαλερί Ζισκάρ ντ' Εστέν, που θα μείνει στην Ιστορία ως εκείνος που έκανε περισσότερα από οποιονδήποτε εκτός Ελλάδος για να υποστηρίξει την υποψηφιότητα της χώρας, παραδέχτηκε μάλιστα το ίδιο."Είναι καλύτερα να χρησιμοποιεί εθνικό νόμισμα για κάποιο διάστημα ή να έχει την ασφάλεια ενός ισχυρού νομίσματος;", διερωτήθηκε, σημειώνοντας πως η απόφαση εναπόκειται στην Ελλάδα.
Οικονομολόγοι από τη γερμανική Deutsche Bank προβλέπουν ότι η πιθανότητα η Ελλάδα να βγει από την ομάδα των 17 θα συνεχίσει να βρίσκεται στην κορυφή της λίστας των 10 πιο πιθανών και μεγαλύτερων κινδύνων εντός της Ευρωζώνης.
Το βρετανικό περιοδικό συνεχίζει με μια σύντομη αναδρομή για την ένταξη της Ελλάδας στην ΟΝΕ το 1981, σημειώνοντας πως γίναμε μέλος νωρίτερα από ό,τι η Ισπανία και η Πορτογαλία χάρη στον Ζισκάρ ντ' Εστέν.
Το σκεπτικό πίσω από την ένταξη ήταν, όπως σημειώνεται, τόσο ρομαντικό όσο και γεωπολιτικό, με τη Γαλλία να θεωρεί πως η Ένωση θα ήταν ελλιπής χωρίς την Ελλάδα, γενέτειρα της δημοκρατίας και πηγή του ευρωπαϊκού πολιτισμού.
"Ο συμβολικός, ρομαντικός χαρακτήρας της Ελλάδας ήταν πολύ ισχυρός", σημειώνει ο Δημήτρης Κερίδης που διδάσκει διεθνείς σχέσεις στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.
Η έξυπνη διπλωματία και το -σε μικρό βαθμό- καλόπιασμα από τον τολμηρό Κωνσταντίνο Καραμανλή έπαιξαν επίσης ρόλο.
Λίγα χρόνια μετά την κατάρρευση του στρατιωτικού καθεστώτος, η Ελλάδα είχε υπογράψει συνθήκη προσχώρησης με την ΕΟΚ, με τους Ευρωπαίους, όπως σημειώνεται να έχουν παραπλανηθεί από τους Έλληνες.
Ενώ γνώριζαν πως η Ελλάδα δεν ήταν έτοιμη, όπως σημειώνει ο Δημήτρης Κερίδης, μεταπείστηκαν από τους πολιτικούς.
Αναφέρεται μάλιστα και ένα περιστατικό από την επίσκεψη του Γάλλου προέδρου και άλλων ηγετών στην Αθήνα για την τελετή ένταξης της Ελλάδας στο κλαμπ των Ευρωπαίων.
Ο τότε πρωθυπουργός Κωνσταντίνος Καραμανλής είχε δώσει εντολή να γίνουν έργα ανάπλασης στον κεντρικό δρόμο που ενώνει το αεροδρόμιο με το κέντρο της πόλης για να μαλακώσει την προσγείωσή τους.
Έτσι, σε χρόνο ρεκόρ, ο δρόμος μετατράπηκε σε έναν αυτοκινητόδρομο, τεσσάρων λωρίδων. Στον Ζισκάρ ντ' Εστέν και τους Ευρωπαίους εταίρους άρεσε αυτό που είδαν καθ' οδόν. "Είχαν παραπλανηθεί", καταλήγει το δημοσίευμα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου